لوح سیاه

با سامانه هوشمند سازی مدارس لوح سیاه دانش آموزی هوشمند شوید و مدرسه ای هوشمند داشته باشید

لوح سیاه

با سامانه هوشمند سازی مدارس لوح سیاه دانش آموزی هوشمند شوید و مدرسه ای هوشمند داشته باشید

لوح سیاه

امروزه با گسترش علم و فناوری تمامی پایگاه های آموزشی رو به روشی نوین برای تدریس و آموزش آورده اند.
بزرگترین پایگاه های آموزشی کشور ها مدارس و دانشگاه ها هستند و تمامی آنان به دنبال روشی نو و هوشمندانه برای تدریس هستند و این عمل را به استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا به کار می گیرند.
سامانه هوشمند سازی مدارس لوح سیاه با استفاده از این تکنولوژی های بروز توانسته به بهترین سامانه هوشمند مدارس تبدیل شود و راه ارتباطی دانش آموز و اولیا او را با مدرسه به راحتی هرچه تمام تر برساند، تا دانش آموز با اشتیاق بیشتر درس بخواند و اولیا با خیالی راحت تر فرزند خود را به مدرسه بفرستند و در نهایت کادر مدرسه هم خیلی بهتر و راحت تر وظایف خود را در قبال دانش آموزان انجام بدهند.

فلاتر چیست

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۰۹ ب.ظ

امروزه اپلیکیشن های زیادی در حال آماده سازی و ساخته شدن هستند که با زبان های برنامه نویسی مختلفی ساخته و پرداخته شده اند. از جمله این زبان ها زبان فلاتر است، که به یکی از پر طرفدار ترین فریمورک زبان دارت (Dart) که خود یک زبان برنامه نویسی موبایل توسعه یافته که خصوصیت آن شی گرایی است و شباهت بسیار بالایی به زبان جاوا دارد، تبدیل شده است. در این مقاله به شما خواهم گفت که فلاتر چیست و تمام جوانب و مزیت های این فریمورک بسیار کارآمد را در زمینه موبایل به شما عزیزان معرفی خواهم کرد.

زبان دارت

زبان دارت

مختصر توضیحی باید در مورد زبان دارت بدهم که اگر با زبان جاوا یا سی شارپ آشنایی دارید، دارت هیچ پیچیدگی برای شما ندارد. بلکه خیلی هم جذاب می شود که با اختیار داشتن اطلاعات قبلی نسبت به زبان های سی شارپ و یا جاوا به سراغ یادگیری دارت بروید. دیگر نیازی نیست برای کار با سرویس های مختلف مثل اندروید از Multi Thread استفاده کنید. کارها با زبان دارت خیلی ساده تر و در مدت کوتاه تری انجام می شود.

تولد فلاتر

فریمورک متن باز فلاتر برای اولین بار در سال 2017 توسط شرکت بزرگ و قدرتمند گوگل معرفی شد. این زبان به برنامه نویسان موبایل این امکان را می دهد که با یکبار نوشتن کد بتوانند خروجی آن برای اپلیکیشن های خود در سیستم های Android و IOS بگیرند و کار خود را راحت تر و سرعت خود را دوبرابر کنند. همچنین فلاتر یک زبان چند منظوره برای تولید اپلیکیشن های Native (محلی) در سیستم های Android و IOS نیز به شمار می رود.

ویژگی های شگفت انگیز فلاتر

ویژگی های شگفت انگیز فلاتر

Hot Reloading

با استفاده از این قابلیت سرعت کد زنی و کار شما در برنامه نویسی بسیار بالا می رود. زیرا در این ویژگی نیازی نیست که هربار با ایجاد تغییری، برای مشاهده آن مجددا کد های خود را کامپایل کنید بلکه Hot Reloading این کار و در سریع ترین زمان با ایجاد تغییرات لازم برای شما انجام خواهد داد.

Reactive programming

فلاتر ویژگی های فریمورک های مختلفی را تلفیق کرده و در اختیار شما کاربران قرار می دهد. یکی از این امکانات برنامه نویسی Reactive می باشد.

UX زیبا برای کاربران

تجربه کاربری یا همان UX به این معنی است که کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می کنند حس بسیار خوبی به آنان می دهد و اصطلاحا تجربه عالیی از اپلیکیشن شما کسب خواهند کرد و آن را به هیچ اپلیکیشن مشابه دیگری ترجیح نمی دهند که این خبر عالی است برای صاحبان اپلیکیشن و کسب و کار ها. حال تجربه کاربری فلاتر به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ محدودیتی طرح های خود را عملی کنید و زمان زیادی را صرف یادگیری و نحوه پیاده سازی آن نکنید. همچنین طراحان بدون در نظر گرفتن محدودیت های فنی می توانند خلاقیت خود را بروز دهند و رابط های کاربری بسیار زیبا خلق کنند.

استفاده دوباره از کد ها

یکی دیگر از ویژگی های فلاتر برای شما این است که می توانید با استفاده از کد های قبلی که نوشته اید سرعت خود را در برنامه نویسی با آن بالا تر ببرید. در واقع ویجت هایی که شما طراحی می کنید را میتونید داخل پروژه های بعدی خود نیز به راحتی استفاده کنید و تفاوتی ندارد که برای موبایل این کار و انجام می دهید یا برای یک وب اپلیکیشن.

متن باز بودن سورس ها

متن باز بودن یا به اصطلاح اپن سورس بودن فلاتر باعث شده که برنامه نویسان مختلف این امکان را داشته باشند تا پکیج و کتاب خانه های بسیار زیادی برای استفاده عموم به وجود آورند.

عملکرد عالی و پر سرعت

در مقایسه فریمورک فلاتر با فریمورک React Native از نظر عملکردی فلاتر و زبان دارت هستند که قدرت بیشتر و امتیاز بالاتری نسبت به React Native را دارد. به دلیل اینکه هیچ نیازی به جاوا اسکریپت ندارید تا با کامپوننت های نیتیو ارتباط برقرار کند و همین کار باعث افزایش عملکرد و بهره وری اپلیکیشن شما می شود.

فلاتر برای چه کسانی مناسب یادگیری و استفاده می باشد

فلاتر برای چه کسانی مناسب یادگیری و استفاده می باشد

فریمورک Flutter برای آن دسته از برنامه نویسانی که به دنبال راهی سریعتر برای طراحی اپلیکیشن موبایل هستند و یا اشخاصی که می خواهند با سرمایه کم کاربران زیادی جذب کنند، بسیار مناسب و کارآمد است. همچنین Flutter به مدیران پروژه این امکان و میدهد تا تیم فنی کوچک تری برای بخش طراحی موبایل خود تشکیل دهند. که این عمل از هزینه های اضافی مانند وقت بیش از حد و هزینه های اضافه تر برای مدیران کسب و کار نیز جلو گیری می کند.

ساختار فلاتر

ساختار فلاتر

در Flutter تمام عناصر رابط کاربری یک ویجت هستند. ویجت ها نقش View ها در برنامه نویسی اندروید را دارند که شاید برایتان آشنا باشد، اگر قبلا کار کرده باشید. ویجت ها همچنین به دو نوع Stateless و Stateful تقسیم می شوند. اگر ویجتی که می خواهید استفاده کنید، نیازی به ذخیره سازی اطلاعاتی نداره از نوع Stateless بهتر است که استفاده کنید. اما اگر ویجت رابط کاربری قرار هست که یک سری اطلاعات مختلف و ذخیره کند، مثلا یک فرم ورود اطلاعات در این حالت شما باید حتما از ویجت های نوع Stateful استفاده کنید.

چگونه فلاتر را یاد بگیرم

چگونه فلاتر را یاد بگیرم

برای شروع آموزش Flutter شما در ابتدا باید زبان برنامه نویسی Dart را در حد متوسط بتوانید کار کنید. اگر سابقه برنامه نویسی با زبان های دیگر را دارید خیلی زودتر می توانید زبان Dart را یاد بگیرید اما اگر پیش زمینه ای در برنامه نویسی ندارید بهتر است تا سطح برنامه نویسی شی گرایی پیش بروید تا در یادگیری فلاتر مشکلی نداشته باشید. زبان Dart توسط گوگل در ابتدا برای استفاده در برنامه نویسی وب ایجاد شد اما در حال حاضر امکان طراحی اپلیکیشن نیز با آن فراهم شده است.

مزایا زبان دارت

مزایا زبان دارت

  • سرعت بالا برنامه به دلیل کامپایل شدن هنگام اجرا
  • یادگیری آسان
  • پیاده سازی و تولید انیمیشن های مختلف به سادگی هرچه تمام تر
  • ساخت برنامه های پویا و ایستا

نیازمندی های اولیه

نیازمندی های اولیه

  • مهمترین آن ها تلاش و پشت کار
  • داشتن کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی
  • دسترسی به اینترنت با سرعت بالا

کدام اپلیکیشن ها با فلاتر ساخته شده اند

کدام اپلیکیشن ها با فلاتر ساخته شده اند

معروف ترین این اپلیکیشن ها عبارتند:

  • گوگل ادوردز
  • همیلتون
  • فروشگاه علی بابا
  • تاپ لاین
  • گوگل گرین تی
  • لوح سیاه
  • و ...

لوح سیاه

فلاتر و لوح سیاه

تیم فناوری و اطلاعات تکتا که تیم نوجوان، پرشور و پر انرژیی است، توانسته با به کار گیری از این زبان برنامه نویسی یعنی فلاتر به سامانه هوشمند مدارس، لوح سیاه کمک بزگی کند و اپلیکیشنی زیبا برای این سامانه به وجود بیاورد. تا کاربران که اولیا دانش آموزان و کادر مدرسه هستند بتوانند به سادگی هرچه تمام تر از این سامانه قدرتمند در زمینه سامانه های هوشمند سازی مدارس استفاده کنند و از استفاده کردن از آن حس خوبی را تجربه کنند.

با استفاده از لوح سیاه دیگر نیازی نیست نگران دروس عقب مانده دانش آموزان در این روز های تعطیلی باشید. زیرا طبق روال عادی در این اپلیکیشن معلمان توضیحات خود را نسب به دروس به دانش آموزان می دهند و دانش آموزان با دیدن این توضیحات که می توانند از نوع متن، عکس و یا ویدیو باشند استفاده کنند و در خانه به بهترین شیوه ممکن دروس خود را فرا گیرند. همچنین می توانند در آزمون های آنلاینی که در اپلیکیشن لوح سیاه قرار دارد، (تمامی آزمون های دروس مرتبط به رشته های تحصیلی توسط معلمان دانش آموزان همان مدرسه طراحی می شود) امتحان آنلاین را تجربه کنند. به طور خلاصه بخواهم لوح سیاه را معرفی کنم باید بگویم که مدرسه را به خانه بیاورید با استفاده از سامانه هوشمند مدارس، لوح سیاه.

حرف آخر

خب امیدوارم که به سوال شما عزیزان توانسته باشم پاسخ بدهم و شما متوجه شده باشید که فلاتر چیست و با آن می توان چه کار هایی را در حوضه برنامه نویسی موبایل انجام داد. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد و اگر می خواهید فلاتر را شروع کنید به شما در این زمینه هم راهنمایی های کامل را داده باشد. به امید موفقیت شما عزیزان در زمینه کسب و کارتان سربلند و پیروز باشید.

  • lohesiah lohesiah

فلاتر چیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی